• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

20.000 spelare har nu stängt av sig på spelpaus.se

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 456
Poäng
8 917
26 154. Jag mailade lotteri-inspektionen och frågade.

Tycker det är sinnessjukt lågt. Det finns 1 miljon som spelare för mer än vad som anses normalt, varför är det en promille som bara stängt av sig? Vill folk inte bli kvitt sitt spelmissbruk eller vad är det frågan om?
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
26 154. Jag mailade lotteri-inspektionen och frågade.

Tycker det är sinnessjukt lågt. Det finns 1 miljon som spelare för mer än vad som anses normalt, varför är det en promille som bara stängt av sig? Vill folk inte bli kvitt sitt spelmissbruk eller vad är det frågan om?

Varifrån får du en miljon och vad är mer än normalt? Kan tänka mig att de här 25 000 står för en väldigt stor del av spelbolagens vinst.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
26 154. Jag mailade lotteri-inspektionen och frågade.

Tycker det är sinnessjukt lågt. Det finns 1 miljon som spelare för mer än vad som anses normalt, varför är det en promille som bara stängt av sig? Vill folk inte bli kvitt sitt spelmissbruk eller vad är det frågan om?

Nja, var har Du fått siffran om 1 mille från?! Kan den verkligen stämma... ?! Låter allt litta väl högt.
 

Whattodo123

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
13 Januari 2019
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Från kunskapsguiden.se:

"Ungefär två procent av Sveriges befolkning i åldern 18–84 år har ett problemspelande, det vill säga 134 000 personer. För cirka 31 000 personer är spelproblemen så allvarliga att det kan handla om ett beroende. Ytterligare fyra procent av befolkningen är i riskzonen för att utveckla spelproblem."
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 456
Poäng
8 917
"Spelberoende är ett allvarligt tillstånd, som är mycket aktuellt i Sverige i dag. Ungefär 2 procent av den svenska befolkningen har spelproblem, och varje år tillkommer omkring 100 000 problemspelare."

Detta var ett par år sedan och med mörkertalet är man uppe och snurrar mellan 700k och 1 mille har jag för mig. Hörde det på radio. Huruvida det stämmer låter jag vara osagt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 456
Poäng
8 917
Oavsett om det är 100.000, 500K eller 1 miljon så är det alldeles för många. Sen att marknaden är större än dessa 2% ser man i den aggressiva marknadsföringen. mörkertalet och problematiken är mer omfattande än vad forskarna ger sken utav. Det är nog ganska svårt att mäta dessutom eftersom ALLA spelmissbrukare lever i förnekelse. Man ljuger både för sig själv och andra. När jag spelade bort miljoner, hade någon frågat mig om jag var missbrukare hade jag sagt nej.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp